Sådan kan du gøre et godt indtryk på dine kunder

dsa11

Når du har din egen forretning, så handler det om at holde på kunderne. Det er dem, der sørger for at det hele kan løbe rundt, og de er derfor utroligt vigtige at værne om. Afgørende er det da, at du får gjort et godt indtryk på dem, og det kan ske på flere måder!

Rene og ryddelige omgivelser

Det første en kunde møder, hvis du fysisk tager turen til dit arbejde, bør være helt igennem rene og ryddelige omgivelser. Naturligvis kan der være omstændigheder, hvor der godt må være undtagelser – som eksempelvis på værksteder af forskellige arter, hvor det sjældent er muligt at holde lokalet helt renligt i arbejdstiderne. Derudover, som på kontorer og fællesarealer, bør der være nærmest skinnende. Rengøring til erhverv kan du heldigvis få hjælp til! Få grundig rengøring af dine arbejdsbygning, så kunderne er begejstrede!

Fleksibilitet og omstillingsparathed

Man hører ofte, at kunden altid har ret. Den filosofi er der mange forretninger der lever efter. Det kan være en farlig mølle, men den er stadig god at have med – i hvert fald i baghovedet. Hvis kunder får ret, er de mere tilbøjelige til at være tilfredse. Det handler så om for dig at kunne være både fleksibel og omstillingsparat, så kunden får det som vedkommende vil have det. Det viser et niveau af professionalisme, der ikke kan sammenlignes med meget.

Karisma og personlighed

En god relation til kunderne, er bestemt også en af de ting, der gør at de både får et godt indtryk, men også har lyst til at komme tilbage igen en anden gang. Man er nødt til at tage kunder seriøst, for de kommer sjældent til forretningen for ingenting. Er man da ovenikøbet charmerende eller karismatisk, og lader sin personlighed skinne igennem sammen med det gode arbejde man kan gøre, så er det en sikker vinder!

Skriv et svar