Få fart på dine mails uden fejl

dsa11

Har du dagligt ansvar for at sende mails ud til anledninger og information? Så hav dette med i overvejelserne:
1. Hvad rammer og interesserer dine modtagere?
2. Hvordan gør du bedst dine mails læsbare og spændende nok til, at det netop bliver dine mails, der foretrækkes og at de ikke bare bliver åbnet men også læst og vel modtaget?

Vær tro mod din modtager

Ingen ønsker tekniske problemer, når de åbner en mail eller links. Skeptiske og bange anelser for mailware, der kan ødelægge, kan forhindre vejen for din mail. Vær professionel om de mails, som du sender og sørg for at de fungerer hensigtsmæssigt.

Overbevis dine modtagere om, at du som afsender er til at stole på og at du har god hensigt med at sende mails, som modtageren og brugeren har nytte af. Ved at skabe gensidig positivitet og tovejs kommunikation kommer du langt.

Typiske og hyppige fejl i mails, som du skal undgå, for at få succes med dine mails:

Kort og godt undgå at drukne

Lange tekster trætter din læser eller kan forvirre, så budskabet sløres eller helt forsvinder. Læseren eller den, som du gerne vil oprette kontakten med, mister tålmodigheden. Undgå at drukne mellem andre mails ved at skrive relevant, enkelt og forståeligt.

Ked ikke din læser

Undgå langt, svært eller kedeligt sprogbrug. Der skal være en appetitvækker eller noget der fanger, for at vi som modtagere gider at læse videre. Fremhæv de vigtigste ting for at gøre det lettere for læseren. Rammende eller guidende overskrifter er nyttige. Brug direkte sprogbrug og henvendelse, kom hurtigt frem med hvad du ønsker læseren skal vide og hvad læseren kan gøre. Undgå grammatik og stavefejl samt sætninger, der kan misforståes. Husk emojies kan også misforståes.

Leg med opsætning

Alt efter hvad du selv foretrækker, så sæt dig ind i modtagerens sted. Hvordan er mailen sat op? Sort på hvidt vidner lidt om det samme, altså at din mail kan virke uinteressant. Lidt fest og farver med måde skader ingen.